Τον Οκτώβριο του 1983 το πλοίο χρειάστηκε να ταξιδέψει από τον Βόλο για Πειραιά με φορτίο 2.600 τ. τσιμέντου. Η αλλαγή του καιρού στη διαδρομή συνοδεύτηκε από μια κλίση 7 μοιρών προς τα δεξιά. Κατόπιν συνεννόησης του καπετάνιου και των ιδιοκτητών με τον θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο οδηγήθηκε στον Πάνορμο της Σκοπέλου με σκοπό την διάσωσή του.
Η προσάραξη του πλοίου δεν ήταν δυνατή και έτσι αποφασίστηκε η εγκατάλειψή του. Σχεδόν 35 χρόνια μετά, το ναυάγιο του “Χριστόφορος” παραμένει σε όρθια θέση στον βυθό του Πανόρμου στο νησί Σκοπέλου. Το βάθος στην τροπίδα του ξεπερνάει τα 40μ.
Χρονολογία του πλοίου φορτηγού «Χριστόφορος»
Τον Ιανουάριο του 1950 κατασκευάστηκε στη Σκωτία (σε ναυπηγείο του Grangemouth το φορτηγό “Thomas Hardie” (μήκους 85 μ. και πλάτους 13 μ. περίπου). Στη συνέχεια, από το 1968 μέχρι το 1975, ταξίδεψε με το όνομα “Birling” ώσπου το 1976 εγγράφηκε στον ελληνικό εμπορικό στόλο με το όνομα “Χριστόφορος”.
Το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου συμμετέχει με τους Φαδάκη Αθανάσιο, εκπαιδευτή ελεύθερης και αυτόνομης κατάδυσης, Κτίστη Αναστάσιο, εκπαιδευτή αυτόνομης κατάδυσης, Ντάνη Κώστα, εκπαιδευτή αυτόνομης κατάδυσης και Γιανουράκο Μάριο, δύτη, στην ομάδα κατάδυσης και έρευνας, ώστε να δημιουργηθεί ένα τρισδιάστατο εικονικό μοντέλο του ναυαγίου.
Το έργο αυτό θα αποτελέσει μέρος του σύγχρονου μουσείου ναυαγίων που θα λειτουργήσει στη Σκόπελο στο μέλλον και χρηματοδοτείται από πρόγραμμα της ΕΕ.
Δείτε το βίντεο που έχουν ανεβάσει στο youtube πατώντας εδώ
-
1 Γνωρίζοντας τον τόπο μας. Γλώσσα Σκοπέλου
-
2 Γνωρίζοντας τον τόπο μας. Σκόπελος
-
3 Η πρώτη Σκοπελίτισσα που καταδύθηκε στο ναυάγιο «Χριστόφορος» στον Πάνορμο Σκοπέλου(Video)
-
4 Μια ομάδα από τη Σκόπελο δημιούργησε ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο «Ένα Άγγιγμα»(Βίντεο)
-
5 Άγαλμα έγινε στη Σκόπελο ο Ολυμπιονίκης Νίκος Σκιαθίτης.
-
6 Η τέχνη του σκοπελίτικου μαχαιριού
-
7 Ένας Σκοπελίτης έφτιαξε τη δική του μπύρα το όνομα της…Σπείρα