Το 1883 ιδρύθηκε το πρώτο εργοστάσιο της πόλης, το σιδηρουργείο του Μελέτη Σταματόπουλου. Ήταν ατμοκίνητο και απασχολούσε 40 εργαζόμενους, αριθμό σημαντικό για τα δεδομένα της εποχής
Οι κύριοι τομείς της δραστηριότητάς του ήταν οι εργολαβίες δημόσιων τεχνικών έργων, η αντιπροσώπευση γεωργικών μηχανημάτων και η κατασκευή και επισκευή προϊόντων από μέταλλο. Έτσι, συμμετείχε στις εργασίες της κατασκευής των θεσσαλικών σιδηροδρόμων -μάλιστα υποστηρίζεται ότι αυτό το έργο ήταν το κίνητρο για την ίδρυση του εργοστασίου.
Το 1895 ανέλαβε με ανάθεση από την ελληνική κυβέρνηση και την κατασκευή της σκάλας του λιμανιού και το 1898 κατασκεύασε φανοστάτες για λογαριασμό του Δήμου Λάρισας. Λίγο πριν από την κήρυξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου ξεκίνησε την παραγωγή πολεμικού υλικού για το στρατό. Η επιχείρηση έκλεισε το 1961.
(Δημόγλου, Αίγλη. Συγκρότηση και εξέλιξη της βιομηχανίας του Βόλου, στο Μαλούτας, Θ. (επιμ.), Βόλος αναζήτηση της κοινωνικής ταυτότητας, Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη 1995, σ. 123).
Η φωτογραφία του εξώφυλλου Εργάτρια στο μηχανουργείο Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι.
Πηγή κειμένου ΔΗ.ΚΙ ΔΗ.Κ.Ι.
-
1 Δείτε τους επιτάφιους των Ιερών Ναών του Βόλου & της Ν.Ιωνίας
-
2 Γνωρίζοντας τους δρόμους της πόλης μας, Οδός Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού)
-
3 Επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο “Οινοπνεύματος” στο Βόλο
-
4 Εικόνες από το κέντρο του Βόλου σήμερα
-
5 Γνωρίζοντας τους δρόμους της πόλης μας. Νικοτσάρα.
-
6 60 βιβλία Μπράιγ στους «Μάγνητες Τυφλούς» από τον Σοροπτιμιστικό Όμιλο Βόλου «Θέτις»
-
7 Πρόσωπα της Μαγνησίας.Εύη Υφαντή,φωτογράφος
-
8 Αποκλειστικό. Μπήκαμε σε πολεμικά καταφύγια του Βόλου
-
9 Τα νέα μέτρα που ισχύουν από σήμερα στον Βόλο
-
10 Ένα από τα «μυστικά» του Σιδηροδρομικού σταθμού Βόλου. Το άγαλμα της Αθηνάς